Konfiguracja klientów poczta.orange.pl

Uwaga. W przypadku używania Outlook Express na systemie operacyjnym Windows XP z powodu braku wsparcia tego systemu dla aktualnych metod szyfrowania, program Outlook Express wyświetla błąd połączenia z serwerem. W takim wypadku należy wybrać jedną z 3 dostępnych opcji:
  1. Próby zainstalowania wsparcia dla tych metod szyfrowania, np opisane tutaj: http://awoch.com/Dokumentacja/Jak_zainstalowac_TLS_na_Windows_XP.pdf
  2. Rezygnacja z Outlook Express na rzecz np Mozilla Thunderbird
  3. Korzystanie z poczty za pomocą przeglądarki i adresu https://poczta.orange.pl

Klient poczty Outlook Express

Uruchom program Outlook Express. Kliknij w menuNarzędzia a następnie Konta.

Na liście kont programu Outlook Express. Należy przy zaznaczonym nowym koncie kliknąć przycisk Właściwości.
Następnie konfigurujemy zakładkę Serwery wg wzoru

oraz zaznaczamy opcję Serwer wymaga uwierzytelnienia dla serwera poczty wychodzącej i konfigurujemy ustawienia oraz klikamy OK

Następnie konfigurujemy zakładkę Zaawansowane wg wzoru (dla konta skonfigurowanego jako IMAP, należy wpisać port: 993) i klikamy OK.

Kreator powróci do listy skonfigurowanych kont programu Outlook Express. Aby rozpocząć korzystanie z konta należy wybrać Zamknij.
W tym momencie możesz zacząć korzystać ze zmienionych ustawień swojej skrzynki e-mail za pomocą aplikacji Outlook Express w systemie Microsoft Windows.